14 päivän Ilmainen palautusoikeus
ILMAINEN TOIMITUS yli 70 € tilauksille

Superkaupan toimitus- ja sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot

Superkauppa.fi on Origodesign Oy:n (Y-tunnus: 0799689-1) omistama ja ylläpitämä Suomalainen kauppapaikka joka myy asiakkailleen hyödykkeitä sekä palveluita. 
Tehdessään tilauksen Superkauppa.fi verkkokaupasta tilaaja hyväksyy verkkokaupan tilaushetkellä voimassa olevat sopimusehdot. Superkauppa.fi pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman erillistä ilmoitusta. Tämä ei kuitenkaan muuta ennen sopimusmuutosta tehtyihin tilauksiin sovellettavia sopimusehtoja.
Superkauppa.fi ei vastaa asiakkaalle koituneesta vahingosta, joka koituu ylivoimaisesta esteestä. Superkaupan korvausvastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa kaupasta tilattujen tuotteiden ja kaupalle maksettujen toimituskulujen arvoon. Superkauppa.fi sitoutuu ilmoittamaan ylivoimaisesta esteestä koituvasta tilauksen viivästymisestä tai muusta ongelmasta asiakkaalle mahdollisimman nopeasti esteen ilmaantumisen jälkeen.
Superkaupan kuluttajakaupassa noudatetaan kaikkia voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöjä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan laissa määriteltyjä oikeuksia.
Yritysasiakkaiden ja Origodesign Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Toimitustavat

Mikäli tuotetta on varastossa, tilaus käsitellään tavallisesti yhden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Mikäli tuotetta ei ole varastossa, kerrotaan toimitusajasta erikseen myyntiartikkelin tuotesivulla.

Superkauppa tarjoaa asiakkailleen useita eri toimitustapavahtoehtoja valittavaksi. Eri toimitustavat ja näiden ajantasaiset hinnat ovat nähtävissä tilausta tehdessä tilauksen vahvistussivulla ennen kuin sitova ostotapahtuma tehdään.
Emme valitettavasti vastaanota postiennakkotilauksia.

Kun olet maksanut tilauksen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Kun tilauksesi on toimitettu, saat sähköpostiisi erillisen toimitusvahvistuksen. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu tilausseurannalla varustettu lähetystapa, toimitusvahvistuksen mukana toimitetaan linkki tilausseurantaan. Toimituksen mukana saat ostoksestasi tulostetun kuitin, joka toimii myös mahdollisena takuutodistuksena. 

Tilinhallinta ja tietoturva

Superkaupan asiakas voi halutessaan avata superkauppaan kanta-asiakastilin, jota kutsutaan Superkaupan etutiliksi. Etutilijäsenyys antaa asiakkaille useita etuja, kuten esimerkiksi mahdollisuuden kerätä kaupasta tehdyistä ostokosista maksuvälineenä käytettäväksi kelpaavia bonuspisteitä. Lisätietoa etutilistä löydät tämän linkin takaa

Superkaupan käyttäminen ja etuasiakkaaksi liittyminen on ilmaista, eikä velvoita asiakasta muuhun kuin noudattamaan palvelun sääntöjä. Etuasiakkaaksi liittyvän käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen luonnollinen henkilö. Etuasiakkaaksi liittynyt käyttäjä vastaa hänen Superkaupalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta, henkilökohtaisen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa käytöstä ja säilytyksestä.

Etuasiakkaaksi liittyessään käyttäjä antaa Superkaupalle luvan luovuttamiensa tietojen käsittelyyn asiakassuhteen ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Tietoja ei kuitenkaan käytetä suoramarkkinointiin, eikä näitä luovuteta kolmansille osapuolille ellei asiakas tätä erikseen hyväksy. Käyttäjä siis valitsee itse saako hänen osoitetietojaan käyttää suoramarkkinoinnissa.

Asiakkaalla on oikeus tarkistaa, muuttaa ja poistaa itseään koskevia tietoja palveluntarjoajan rekisteristä

Superkauppa ei pyydä eikä tallenna kuluttajasta:
 a) syntymäaikaa tai henkilötunnusta
 b) pankkiyhteystietoja
 c) luottokorttitietoja (luottokorttimaksuissa kortin tiedot siirtyvät ainoastaan suoraan asiakkaan ja Luottokunnan välillä digitaalisessa maksupäätevarmennuksessa) .

Mikäli asiakas haluaa poistaa tietonsa Superkaupan asiakasrekisteristä, voi asiakas lähettää tästä vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@superkauppa.fi. Vaihtoehtoisesti pyynnön voi lähettää kirjeenä osoitteeseen: Origodesign Oy, Hovioikeudenpuistikko 23, 65100 Vaasa.

Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkaillamme on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus tilatuille tuotteille. Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteet 14 vrk:n kuluessa paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Voit avata pakkauksen tutkiaksesi tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttasi. Et voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Pakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Mikäli palautettavassa tuotteessa on käytön jälkiä, palautamme tuotteen takaisin palautuksen tehneelle asiakkaalle ja perimme asiakkaalta lisäksi palautuksesta koituneet postikulut.
Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole luonteensa vuoksi palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi kaikki RFSU:n tuotteet, nenä/korvakarvatrimmerit, alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet. Yritysasiakkaillamme ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, ellei asiasta erikseen sovita. Perusteettomista palautuksista perimme asiakkaalta palautuksesta aiheutuneet kulut. Mikäli olet epävarma, voiko tilauksesi palauttaa postiasiakaspalautuksena, ole ensin yhteydessä asaikaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@superkauppa.fi
Asiakaspalautuksen tekeminen
Superkauppa tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden palauttaa tilautut tuotteet 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta täysin maksutta. Mikäli haluat tehdä asiakaspalautuksen, täytä viimeistään 14 vuorokautta tilauksen vastaanottamisen jälkeen Superkaupan verkkosivuilta osoitteesta superkauppa.fi/asiakaspalautuslomake löytyvä www -lomake.
Lähetämme sinulle lomakkeen täyttämisen jälkeen kahden arkipäivän sisällä postin palautuskortin, joka tulostetaan A4 paperille ja liimataan tai teipataan palautettavaan pakettiin. Kun palautuskortti on kiinnitetty palautusehdot täyttävän paketin päälle, paketti voidaan viedä mihin tahansa postin toimipisteeseen josta se toimitetaan kuluitta takaisin Superkaupalle.
Mikäli asiakas ei halua käyttää edellä mainittua, Superkaupan tarjoamaa palautuspalvelua, asiakas vastaa itse tilauksen palauttamisesta koituvista kustannuksista.
Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen keräilyvirheenä, ota ensin yhteyttä myymäläämme sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@superkauppa.fi
HUOM! Tuotepalautuksen pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksessa voi esimerkiksi käyttää pahvilaatikkoa ja pakkausmateriaaleja jossa tilaus on alun perlin toimitettu. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 5 cm pehmustetta. Superkauppa ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten rikkoutumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Pidätämme oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, mikäli asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään tässä tapauksessa palautuksen käsittely- ja postituskulut 25€.

Tilaaminen

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä Superkaupan asiakkaaksi, mutta rekisteröitymällä etuasiakkaaksi saat kaupassamme useita lisäetuja. (Lue etutilin ominaisuuksista lisää täältä!)

1. Jos olet jo liittynyt etuasiakkaaksemme, aloita ostoksesi kirjautumalla sisään Kirjaudu sisään -linkin kautta. Voit ilmoittaa tunnuksesi ja salasanasi myös myöhemmin, kun vahvistat tilaustasi kassalla.

2. Voit tehdä ostoksia menemällä tuotesivulle ja siirtämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin Ostoskoriin -linkkiä klikkaamalla.

3. Siirtäessäsi tuotteen ostoskoriin siirryt suoraan Ostoskori-sivulle. Ostoskori-sivulla näet, mitä tuotteita ostoskorissasi on ja kuinka paljon ne maksavat. Voit muuttaa tilaamiesi tuotteiden lukumäärää tai poistaa ostokoristasi tietyn tuotteen laittamalla tuotteen kohdalla rastin Poista -ruutuun ja klikkaamalla Päivitä. Jos haluat lisätä ostoskoriisi muitakin tuotteita, voit jatkaa shoppailua klikkaamalla Jatka ostoksia -linkkiä, tai mitä hyvänsä tuotekategoria tai valmistaja -linkkiä. Mikäli muutat tuotteiden määrää ostoskorissasi, näet tilauksesi uuden loppusumman klikkaamalla Päivitä loppusumma -painiketta.

4. Kun ostoskorisi on valmis, klikkaa Kassalle -linkkiä Ostoskori-sivun alareunassa.
Jos sinulla on asiakastili, etkä ole vielä kirjautunut sisään, voit nyt kirjautua. Jos sinulla ei ole asiakastiliä voit luoda sellaisen tilauksen yhteydessä tai voit tehdä ostoksesi valitsemalla Kassalle, jolloin tietosi säilytetään vain tämän tilauksen ajan.
Ostoskorisi sisältö näkyy palvelun jokaisen sivun oikeassa yläkulmassa kohdassa Ostoskori. Näet lyhyesti mitä tuotteita sinulla on ostoskorissasi ja mikä on niiden yhteishinta. Voit halutessasi tarkastella ostoskoriasi, muuttaa tuotteiden lukumäärää tai poistaa tuotteita klikkaamalla Ostoskori -linkkiä.

5. Vastaanottajan tiedot –sivulla voit tarkistaa toimitusosoitteen ja tarvittaessa muuttaa sitä klikkaamalla Muuta osoitetta -linkkiä.
Jatka eteenpäin napsauttamalla Jatka -linkkiä.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Maksukaista (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Maksukaistan verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Paybyway Oy. Maksukaista välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Kortilla maksettaessa verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet asiakkaalle. Visa, Visa Electron ja MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paybyway Oy toimii myyjänä ja maksun saajana, ja vastaa täten korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Maksun saajana näkyy Maksukaista / Paybyway Oy.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Korttimaksamisessa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Lue lisää Maksukaista-palvelusta: https://www.maksukaista.fi

Maksutavat

Maksukaistan kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Everyday.

Everyday-joustoluotto: Everydayn luottoraja on väh. 300 eur ja luotto on voimassa toistaiseksi. Maksu kerralla ensi kuun lopussa (tällöin ei kuluja) tai kk-erissä. Kk-erissä minimisuoritus 1/5 laskun loppusummasta, eräpäivän jälkeen avoimelle saldolle lasketaan 5 % kuukausikorkoa. Todellinen vuosikorko tyypilliselle 500 euron luottomäärälle on 48,52 %. Lisätietoja Everydaystä osoitteessa www.everyday.fi.

Maksukaistan yhteystiedot:

Maksukaista, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksukaista.fi
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaat voivat tehdä tilauksia laskulle Laskuyritykselle.fi laskutuspalvelun kautta.
Yrityksesi saa laskun haluamallasi tavalla e-laskuna tai sähköpostin välityksellä (.pdf lasku). Laskulla yrityksesi saa 14 päivää maksuaikaa. Yrityksesi voi määritellä ostovaltuuksia haluamilleen työntekijöille ja hallinnoida niitä helposti verkkopalvelun avulla. Yrityksesi voi seurata tehtyjä ostoja verkkopalvelun välityksellä. Palvelun käyttö ostosten tekoon on maksutonta. Lisätietoja Laskuyritykselle.fi-palvelusta osoitteessa www.laskuyritykselle.fi.
Laskuyritykselle.fi maksutapa valitaan normaalisti verkkokaupan tilausprosessin kautta, kun kaupassa siirrytään ostoskorista kassalle. 

Takuuehdot ja tuotteen lähettäminen takuuhuoltoon

Mikäli tuotteella on takuu, on tästä erillinen maininta tämän tuotetiedoissa.

Superkaupasta saamasi paketin mukana tuleva kuitti on takuutodistus. Säilytä se koko takuuajan.

Noudata tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä normaalikäytössä syntyneet viat.

Mikäli haluat lähettää tuotteet Superkauppaan takuuhuollettavaksi, täytä osoitteesta superkauppa.fi/takuuhuoltolomake löytyvä www -lomake. Vastaanotettuamme huoltopyyntösi lähetämme sinulle tulostettavan pakettikortin, jonk avulla saat lähetettyä laitteen huoltoon kuluitta. Mikäli haluat lähettää tuotteen huoltoon muulla tavalla, emme vastaan palautuksesta koituneista kustannuksista. 

Mikäli olet epävarma jostakin takuuhuoltoon liittyvästä asiasta, ole ensin yhteydessä Superkaupan asiakaspalaveluun osoitteessa asiakaspalvelu@superkauppa.fi

HUOM! Takuu ei kata radio-ohjattavien lelujen tai muiden lelujen törmäyksistä tai pudotuksista aiheutuneita rikkoutumisia. 

Pakkaa palautettava tuote asianmukaisesti laatikkoon ja täytä tyhjät kohdat pehmusteella, jotta laite ei rikkoudu toimituksessa. Pehmustetta tulee olla vähintään 5 cm tuotteen ympärillä. Lähetä mieluiten aina kaikki tuotteen mukana toimitetut johdot, muuntajat, yms lisälaitteet, niin voimme testata myös näiden toimivuuden. 

Lähettäjä on vastuussa tuotteen asianmukaisesta pakkaamisesta. Mikäli tuote rikkoutuu huolimattomasta pakkaamisesta johtuen, ei takuu tai palautusoikeus koske kyseistä laitetta.

Yhteystiedot

Keltainen Superkauppa
Hovioikeudenpuistikko 23
65100 Vaasa

Puhelin: 06-460 22880
Sähköposti: asiakaspalvelu@superkauppa.fi

Payments