Verkkokauppa Suomessa, eli missä oikein mättää?

Toisin kuin perinteisessä kuluttajakaupassa, verkkokaupan markkinaosuudet ovat Suomessa vielä selvästi jakamatta. Verkossa ostamisen meneillään olevasta murroksesta kertoo omalta osaltaan se, että viimeisen kolmen vuoden aikana sähköisen kaupankäynnin arvo on Suomessa yli seitsenkertaistunut. Kaupan arvossa on myös vielä huomattavasti kasvamisen varaa, sillä esimerkiksi Britanniassa kuluttaja käyttää keskimäärin kolmanneksen enemmän rahaa verkko-ostoksiin, kuin suomalainen. Verkko-ostamisen luontevuutta tukee …

Verkkokauppa Suomessa, eli missä oikein mättää? Lue lisää »

Täydellistä verkkokauppaa etsimässä!

Tämän blogin tarkoituksena on pyrkiä pohtimaan verkkokaupan tilannetta Suomessa, ja kartoittamaan osatekijöitä joita  alalla voitaisiin tehdä nykytialnnetta paremmin. Blogissa käydään niin ikään lävitse verkkokaupan kansainvälisiä trendejä, sekä tunnustellaan heikkoja signaaleja siitä, mihin suuntaan verkkokauppabusiness saattaisi olla lähitulevaisuudessa kehittymässä. Blogin ylläpitäjnä toimivat Erkki Kirjalainen, sekä Olli kopakkala. Erkki Kirjalainen, TAM on käytettävyyssuunnittelija, jolla on pitkä kokemus …

Täydellistä verkkokauppaa etsimässä! Lue lisää »

Vieritä ylös