Lehdistötiedote: Sosiaalinen media ja Vuvuzela-torvet yllättivät verkkokauppiaat

Osta vuvuzelat suoraan kotimaisesta Verkkokaupasta!

Lehdistötiedote 1.7.2010

Suomalainen lahjatavaroiden verkkokauppa Superkauppa sai kokea sosiaalisen median voiman, otettuaan paljon kohua herättäneet Vuvuzela-torvet valikoimiinsa.

Etelä-Afrikassa järjestettävissä Jalkapallon MM-kisoissa on keskusteltu itse pelitapahtumien lisäksi lähes yhtä paljon Vuvuzela-torvista. YLE päätyi muokkaamaan lähetystensä ääniraitaa sellaiseksi, että torvet eivät siinä enää kuulu.

Nyt Vuvuzelat ovat kuitenkin rantautuneet Suomeen ryminällä. Vaasalainen verkkokauppa Superkauppa.fi otti Vuvuzelat myyntiin ja ne saivat erinomaisen vastaanoton.

Sosiaalisessa mediassa uusi tuote otettiin heti avosylin vastaan.

”Laitoimme linkin tuotteeseen Facebook-sivustollemme ja se levisi äärettömän nopeasti eteenpäin”, kertoo Superkaupan markkinointipäällikkö Olli Kopakkala. ”Kävijämäärämme lähes kymmenkertaistuivat yhden päivän aikana”, hän jatkaa.

Sosiaalisten medioiden lisäksi tuotteita ei markkinoitu missään, vaan käyttäjät itse kertoivat uudesta tuotteesta toisilleen.

”Vuodenaikoihin liittyvät trendit näkyvät selvästi verkkokaupoissa, mutta näin suurimittainen kävijämäärien ja myynnin nousu on harvinaista”, kommentoi Superkaupan toimitusjohtaja Erkki Kirjalainen. ”On mielenkiintoista nähdä kuinka suureksi ilmiöksi kyseiset torvet Suomessa nousevat”, hän pohtii.

Vuvuzela torvet nousivat jättisuosikiksi ja niitä arvioidaan myydyyn maailmalla jo yli miljoona kappaletta.

Suomessa Vuvuzeloja myy Superkauppa.fi Superkauppa.fi on vuonna 2009 perustettu Vaasasta käsin toimiva teknologia-,lifestyle ja-lahjatavaroiden verkkokauppa.

Lisätietoja

Olli Kopakkala, markkinointipäällikkö, 040 465 97 90
[email protected]

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Vieritä ylös